سوالات متداول برای انتخاب یک پرستار در منزل برای دوره درمان

انواع خدمات پرستاری در منزل

بیدار 24 برای رفاه و آسودگی مشتریان خود دو نوع پرستاری شخصی و برنامه ریزی شده در منزل را ارائه می دهد که عبارتند از:

  • خدمات کوتاه مدت:

این تسهیلات برای افرادی که حدود 1 تا 4 ساعت در روز به مراقب نیاز دارند مفید است. این بدان معنی است که پرستار برای چندین ساعت به خانه شما می آید و در انجام کارهای مختلف به شما کمک می کند و در مورد نیازهای پزشکی به شما کمک می کند.

  • خدمات طولانی مدت:

این مراقبت‌های فیزیکی، پزشکی، عاطفی و جراحی جامعی است که برای افرادی که از بیماری‌های طولانی مدت رنج می‌برند یا افرادی که مسن هستند و نمی‌توانند به تنهایی به وظایف روزمره زندگی خود رسیدگی کنند، ارائه می‌شود. برای این تسهیلات، پرستاران حدود 12 تا 24 ساعت در روز به منزل شما مراجعه می کنند.

پرستار بیمار در منزل و بیمارستان چه کارهایی انجام می‌دهد؟

به طور کلی، پرستار بیمار در منزل و بیمارستان، وظیفه مراقبت و نگهداری از بیمار و رسیدگی به نیازهای شخصی او را تا زمان بهبودی بر عهده دارند. این خدمات، با توجه به شرایط خاص فرد بیمار، نوع بیماری، وضعیت توانایی جسمانی و … ممکن است تغییر کنند. علاوه بر این، انجام کارهایی مانند: تعویض پانسمان، رسیدگی به زخم بستر، انجام تزریقات، رسیدگی به بخیه و سایر موارد از جمله وظایف پرستار بیمار است. همچنین این دسته از پرستاران وظیفه دارند با پزشک معالج در ارتباط باشند و تمامی گزارشات لازم را به او داده و نکات مراقبتی و نگهداری از بیمار را دریافت و اجرا کنند.

 

پرستار بیمار در چه ساعت‌ هایی خدمات ارائه می‌دهد؟

هیچ محدودیتی در استخدام پرستار برای مراقبت از بیمار وجود ندارد؛ بدان معنا که شما می‌توانید پرستار بیمار در منزل و بیمارستان را به صورت روزانه، شبانه، شبانه روزی، شیفتی و تمام وقت استخدام کنید.

 

هزینه پرستار بیمار در منزل بر چه اساسی مشخص می‌شود؟

 

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت پرستار بیمار در منزل و بیمارستان، شرایط فرد بیمار، مدت زمان نیاز به خدمات مراقبتی، نوع بیمای، ساعت مراقبت و نگهداری، پرستاری در منزل یا بیمارستان و شرایط خانواده بیمار می‌باشند.

 

بیماران تا چه مدت به مراقبت و نگهداری نیاز دارند؟

این موضوع کاملا به شرایط جسمانی فرد بیمار و نوع بیماری او وابسته است؛ برای برخی از بیماران، صرفا یک یا دو شب مراقبت کفایت می‌کند و برخی دیگر ممکن است برای مدت زمان یک ماه به پرستار نیاز داشته باشند. پرستاران بیمار سلامت اول، تا زمان بهبودی کامل بیمار شما، در کنار او خواهند بود.

 

آیا پرستار بیمار، به عنوان همراه بیمار در بیمارستان نیز فعالیت می‌کند؟

بله، یکی از شاخه‌های پرستاری بیمار، همراهی بیمار در بیمارستان و مراقبت از او در طول شب می‌باشد. برای درخواست این خدمات نیز می‌توانید از طریق مرکز خدمات پرستاری سلامت اول اقدام نمایید.

 

پرستار بیمار خوب و حرفه ای باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

پرستار بیمار در منزل، باید اطلاعات کافی در زمینه خدمات مراقبتی و کمک پزشکی را داشته باشد. علاوه بر این، دلسوزی و درک همدلانه نیز از مواردی است که پرستار بیمار را متمایز می‌سازد.

 

آیا امکان تغییر پرستاروجود دارد؟

گاها پیش می‌آید که پرستاراعزام شده توسط مرکز، به هر دلیلی نمی‌تواند خود را با شرایط بیمار و خانواده تطبیق دهد؛ در چنین موقعیتی، با بررسی کارشناسان مرکز، ابتدا سعی می‌کنیم که مشکل را شناسایی و رفع کنیم؛ در صورتی که مشکل قابل حل نباشد و خانواده بیمار ، تمایل به تغییر همراه داشته باشند، مراحل اداری طی شده و همراه جایگزین اعزام خواهد شد.

مطالب مرتبط

ثبت رایگان درخواست پرستار و مراقب